
Pilar Villar Argáiz, “Eavan Boland’s Poetry: The Inoperative Community”, en R. Bradford, M. Gonzalez, S. Butler, J. Ward and K. Ornellas (Eds.), The Wiley Blackwell Encyclopedia of Contemporary British and Irish Literature. Volume 1 (John Wiley & Sons, Ltd., 2020), pp. 127-137.

Orianna Calderón-Sandoval & Adelina Sánchez-Espinosa, Gender-Based Violence and the Performance of Masculinity. A Comparative Analysis of the Documentary Films Ma L'amore C'entra? and Serás Hombre. En Performing Cultures of Equality, Routledge (2022): 100-116.

Adelina Sánchez-Espinosa & Orianna Calderón-Sandoval. Resisting Cultures of Inequality through Feminist Counter-Visuality Practices in Contemporary Spanish Fiction and Non-Fiction Cinema. En Investigating Cultures of Equality, Routledge, (2022): 119-137.

Orianna Calderón-Sandoval & Adelina Sánchez-Espinosa. Feminist Counter-Cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un'ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013). En Studies in Documentary Film (2022): 187-202.

Orianna Calderón-Sandoval. Implementing gender equality policies in the Spanish film industry: persistent prejudices and a feminist will to ‘exploit the centre into concentric circles’. En International Journal of Cultural Policy (2021).

Orianna Calderón-Sandoval. Intervenciones feministas en el cine documental. Maricarmen de Lara y Alina Marazzi: Dos miradas situadas dentro y fuera del género. Almería: Instituto de Estudios Almerienses (2020).

Orianna Calderón-Sandoval. Prácticas feministas en dos documentales sobre el derecho a decidir la propia maternidad: Yo decido. El tren de la libertad y Lunàdigas. Ovvero delle donne senza figli. En: Mujer y transmedialidad. Creadoras de imágenes. Vigo: Academia Editorial del Hispanismo, Publicaciones académicas (2020): 57-171.

María Ángeles Grande Rosales. El espectador digital y el teatro diseminado. En Bulletin of Spanish Studies (2020): 97(1):1-23.

Gerardo Rodríguez Salas (ed.). A Tail Made of Girls: Undergraduate Students’ Rewriting of Classical Myths. En Digibug (Repositorio Universidad de Granada) (2022).

Orianna Calderon-Sandoval y Maria Jansson. Subverting technologies of gender in male-dominated gender regimes: (self) representations of Spanish and Swedish women filmmakers. En Feminist Media Studies (2022).

María Ángeles Grande Rosales. Máquinas, unicornios y bolas de sangre: lógicas transmedia en el teatro actual. En Ínsula: revista de letras y ciencias humanas (Ejemplar dedicado a: Literatura y redes sociales / coord. por Paulo Gatica Cote), Nº 907-908, 22-26.

María Ángeles Grande Rosales. Del exodrama a la experiencia transmedia: Alex Peña. En Nuevos espacios, nuevos formatos, nuevas dramaturgias: en el teatro hispánico actual / Belén Tortosa Pujante (ed. lit.), Guadalupe Soria Tomás (ed. lit.) (2022), 105-120.

María Ángeles Grande Rosales. Itinerario escénico de "Poeta en Nueva York". En Teatro y poesía en los inicios del siglo XXI. En reconocimiento a la labor del profesor José Romera Castillo / coord. por Rocío Santiago Nogales, Mario de la Torre Espinosa, (2022) 357-371

Revelles-Benavente, Beatriz. George Orwell y Twitter: La enseñanza de la literatura inglesa a través de las redes sociales. Educatio S. XXI, (2022) 40 (2): 11-30.

Revelles-Benavente, Beatriz. Processual Movements in Academia: Being a GEMMA Student or How to Become a Feminist Researcher. Adelina Sánchez y Dresda Méndez (eds.) En Feminist Research Alliances: Affective Convergences. Peter Lang. (2022) 65-80.

Revelles-Benavente, Beatriz. Physical, Hybrid, and Digital Escape Rooms: Using EERGs in the English Studies Classroom Through Literature. En Irene Rivera-Trigueros et al. (eds.) Handbook of Research in Using Disruptive Methodologies and Game-Based learning to Foster Transversal Skills. IGI Global. (2021) 340 - 355.

Revelles-Benavente, Beatriz. Intra-mat-extuality: feminist resilience within contemporary literature. En European Journal of English Studies (2021): 25 (2). 90-206.

Sánchez Espinosa, M. Adelina y Méndez de la Brena, Dresda, (editoras). Seeking Eccentricity. En Número especial monográfico de la revista Sociología y Tecnociencia/Sociology and Technoscience. Revista de la Universidad de Valladolid. (2021) 11. 1, pp I-VI.

Calderón-Sandoval, Orianna y Sánchez-Espinosa, Adelina. Feminist Counter-cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un’ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013).En Studies in Documentary Film. (2022), Volumen: 15: 3. pp. 187 - 202.

Jansson, Maria y Calderón-Sandoval, Orianna . Opposition to gender quotas in Sweeden and Spain: Debates about gender equality in the film industry. En Women’s Studies International Forum. (2022),volumen: 93.

Calderón-Sandoval, Orianna y Sánchez-Espinosa, Adelina. A diffractive analysis of Documentary Film No existimos: Making Visible the Invisible with an Eccentric Technology of Gender. En Sociología y Tecnociencia. (2021), SJR 2020: 0.1.

González Ramos, Ana M. y Lamolla, Laura. Procesos y transformaciones en el contexto de la 4ª Revolución Industrial que impulse entornos igualitarios y saludables. En Revista de Economía Crítica. (2021), 31. pp. 103 - 130.

Poza Vilches, M. F., García González, E.; Solís Espallargas, C., Velasco Martínez, L., López Alcarria, A., Estrada Vidal, L., Jiménez Quintana, R. Rodríguez Marín, F., Puig Gutiérrez, M, Tójar Hurtado, J.C. y Gutiérrez Pérez, J.. Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public andalusian universities (SPAIN). En International Journal of Sustainability in Higher Education. (2022).

Miguel Lorente Acosta, Juan de Dios Luna del Castillo, Miguel Ángel Montero Alonso y Marta Badenes Sastre. 2021. Impacto de la Pandemia por COVID-19 en la Violencia de Género en España. Informe elaborado para el Ministerio de Igualdad de España. Elaborado por la Universidad de Granada.

González Ramos, Ana M.. Being on the backstage of young feminist researchers (introducción a “section : Movements in Academia”). Libro: Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Peter Lang. (2022), pp. 59 - 64.

Sánchez-Espinosa, Adelina & Calderón-Sandoval, Orianna. Feminist Friendships, Solidarities and a Dream Come True: Shared Conversations about GEMMA. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2002), pp. 24-42.

Sánchez-Espinosa, Adelina & Méndez de la Brena, Dresda Introduction. Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 15-24.

Rodríguez Salas, Gerardo. Queering the Maori Crypt: Community and Secrecy in Witi Ihimaera’s Thee Uncle Story. En Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022).

López Vizcaíno, María Jesús y Villar Argáiz, Pilar. Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022).

Ana María García López y Ángela Harris Sánchez. Hegemonies of Power versus Affective Relational Anarchy in Social Inclusion Disciplines: Two Case Studies and a Feminist Toolbox. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 183-194.

López Alcarria, A.; Gutiérrez-Pérez, J.; Rodríguez-Díaz, P. y Ruiz-Padillo, D.P.. Disruptive methodologies in eco-centers: sustainability audit as a tool for detecting needs in participatory processes. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methodologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp.179-205.

Rodríguez-Díaz, P.; Ruiz-Padillo, D.P.; López Alcarria, A. & Gutiérrez-Pérez, J. A digital escape room for learning general physics in hei’s: building the universe in five rooms. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp. 376-396.

López Alcarria, A.; Segura Robles, A.; Parra González, E. y Olivares Vicente, A. (2022). Metodologías activas en educación superior: Formación y evaluación. Libro: Luque de la Rosa, A.; Carmona Serrano, N.; Pérez-Navío, E. y Bernal Bravo, C. Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa. Editorial: Dykinson. SPI: Q1 ICEE: 28 (Educación).

Villar Argáiz, Pilar. Past, Secrecy and Absence in Eavan Boland’s The Historians. Revista: ABEI Journal: The Brazilian Journal of Irish Studies. (2021). Vol: 23. No: 2. pp. 69 - 87. Revista indexada en: MLA, EBSCO, DOAJ, Diadorim, Latindex, Google Scholar.

Recchioni, Verónica y Sánchez Espinosa, Adelina. Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study. Revista: REIDOCREA, Revista electrónica de investigación y docencia creativa, (2022) Volumen 11. Número 34, pp. 407-417.