Publicaciones

Imagen
Feminist Research Alliances: Affective Convergences
Texto

Revelles-Benavente, Beatriz. Processual Movements in Academia: Being a GEMMA Student or How to Become a Feminist Researcher. Adelina Sánchez y Dresda Méndez (eds.) En Feminist Research Alliances: Affective Convergences. Peter Lang. (2022) 65-80.

Imagen
Portada de PERFORMING CULTURES OF EQUALITY
Texto

Calderón-Sandoval, Orianna & Sánchez-Espinosa, Adelina. Gender-Based Violence and the Performance of Masculinity. A Comparative Analysis of the Documentary Films Ma L'amore C'entra? and Serás Hombre. En Performing Cultures of Equality, Routledge (2022): 100-116. 

Imagen
Feminist Media Studies.
Texto
Imagen
Portada STUDIES IN DOCUMENTARY FILM
Texto

Calderón-Sandoval, Orianna & Sánchez-Espinosa, Adelina. Feminist Counter-Cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un'ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013). En Studies in Documentary Film (2022): 187-202.

Imagen
women's studies international forum
Texto

Jansson, Maria & Calderón-Sandoval, Orianna . Opposition to gender quotas in Sweeden and Spain: Debates about gender equality in the film industry. En Women’s Studies International Forum. (2022),volumen: 93. 

Imagen
portada studies in documentary film
Texto

Calderón-Sandoval, Orianna & Sánchez-Espinosa, Adelina. Feminist Counter-cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un’ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013).En Studies in Documentary Film. (2022), Volumen: 15: 3. pp. 187 - 202. 

Imagen
portada de Feminist Research Alliances: Affective convergences
Texto

García López, Ana M. & Harris Sánchez, Ángela. Hegemonies of Power versus Affective Relational Anarchy in Social Inclusion Disciplines: Two Case Studies and a Feminist Toolbox. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 183-194. 

Imagen
portada del libro
Texto

González Ramos, Ana M.. Being on the backstage of young feminist researchers (introducción a “section : Movements in Academia”). Libro: Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Peter Lang. (2022), pp. 59 - 64. 

Imagen
Nuevos espacios, nuevos formatos, nuevas dramaturgias en el teatro hispánico actual
Texto

Grande Rosales, María Ángeles. Del exodrama a la experiencia transmedia: Alex Peña. En Nuevos espacios, nuevos formatos, nuevas dramaturgias: en el teatro hispánico actual / Belén Tortosa Pujante (ed. lit.), Guadalupe Soria Tomás (ed. lit.) (2022), 105-120.

Imagen
Imagen de la primera página del artículo
Texto

Poza Vilches, M. F., García González, E.; Solís Espallargas, C., Velasco Martínez, L., López Alcarria, A., Estrada Vidal, L., Jiménez Quintana, R. Rodríguez Marín, F., Puig Gutiérrez, M, Tójar Hurtado, J.C. y Gutiérrez Pérez, J.. Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public andalusian universities (SPAIN). En International Journal of Sustainability in Higher Education. (2022).

Imagen
Primera página del documento: Handbook of research on using disruptive methodologies and game-based learning to foster transversal skills
Texto

López Alcarria, A.; Gutiérrez-Pérez, J.; Rodríguez-Díaz, P. y Ruiz-Padillo, D.P.. Disruptive methodologies in eco-centers: sustainability audit as a tool for detecting needs in participatory processes. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methodologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp.179-205.

Imagen
Primera página del documento: Handbook of research on using disruptive methodologies and game-based learning to foster transversal skills
Texto

 Rodríguez-Díaz, P.; Ruiz-Padillo, D.P.; López Alcarria, A. & Gutiérrez-Pérez, J. A digital escape room for learning general physics in hei’s: building the universe in five rooms. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp. 376-396. 

Imagen
portada de Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa
Texto

López Alcarria, A.; Segura Robles, A.; Parra González, E. y Olivares Vicente, A. (2022). Metodologías activas en educación superior: Formación y evaluación. Libro: Luque de la Rosa, A.; Carmona Serrano, N.; Pérez-Navío, E. y Bernal Bravo, C. Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa. Editorial: Dykinson. SPI: Q1 ICEE: 28 (Educación).

Imagen
Frankenstein
Texto

Rodríguez Salas, Gerardo. 2022. “Frankenstein’s Self-Portrait: Politicizing Transsexualism in The Danish Girl” Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 44, Nº. 1, 2022, págs. 74-91

Imagen
Portada de  Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Perfil de una mujer en la oscuridad
Texto

Rodríguez Salas, Gerardo. Queering the Maori Crypt: Community and Secrecy in Witi Ihimaera’s Thee Uncle Story. En Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022). 

 

Imagen
Reidocrea
Texto

Barozzi, S., Rodríguez Salas, G. y Sánchez Espinosa, A. 2022. “Call them by their name: Affective masculinities in Call Me By Your Name” REIDOCREA, 11 (67), PP. 763-775

Imagen
A tail made of girls, undergraduate students' rewritting of classical myths
Texto

 Gerardo Rodríguez Salas (ed.).  A Tail Made of Girls: Undergraduate Students’ Rewriting of Classical Myths. En Digibug (Repositorio Universidad de Granada) (2022).

Imagen
Portada de Feminist research Alliances: affective convergences
Texto

Sánchez-Espinosa, Adelina & Méndez de la Brena, Dresda Introduction. Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 15-24. 

Imagen
portada del libro feminist research alliances
Texto

Sánchez-Espinosa, Adelina & Calderón-Sandoval, Orianna. Feminist Friendships, Solidarities and a Dream Come True: Shared Conversations about GEMMA. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 24-42.

Imagen
Portada de INVESTIGATING CULTURES OF EQUALITY
Texto

Sánchez-Espinosa, Adelina & Calderón-Sandoval, Orianna. Resisting Cultures of Inequality through Feminist Counter-Visuality Practices in Contemporary Spanish Fiction and Non-Fiction Cinema. En Investigating Cultures of Equality, Routledge, (2022): 119-137. 

Imagen
Revista Letral
Texto

Sánchez Espinosa, Adelina & Sensini, Giulia. 2022. “Danzando entre las categorías de bastardía, perplejidad y complejidad: migraciones y ascendencia en Huaco retrato (2021) De Gabriela Wiener” Escrituras desterritorializadas: literatura femenina y migración hispanoamericana en Europa (número especial) Revista Letral. PP. 68-89

Imagen
portada REIDOCREA
Texto

Recchioni, Verónica & Sánchez Espinosa, Adelina. Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study. Revista: REIDOCREA, Revista electrónica de investigación y docencia creativa, (2022) Volumen 11. Número 34, pp. 407-417.

Imagen
Portada de  Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Perfil de una mujer en la oscuridad
Texto

López Vizcaíno, María Jesús y Villar Argáiz, Pilar. Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022). 

Imagen
Imagen de la portada del documento
Texto

Miguel Lorente Acosta, Juan de Dios Luna del Castillo, Miguel Ángel Montero Alonso y Marta Badenes Sastre. 2021. Impacto de la Pandemia por COVID-19 en la Violencia de Género en España. Informe elaborado para el Ministerio de Igualdad de España. Elaborado por la Universidad de Granada.

Imagen
European Journal of English Studies 
Imagen
 Handbook of Research in Using Disruptive Methodologies and Game-Based learning to Foster Transversal Skills
Texto

Revelles-Benavente, Beatriz. Physical, Hybrid, and Digital Escape Rooms: Using EERGs in the English Studies Classroom Through Literature. En Irene Rivera-Trigueros et al. (eds.) Handbook of Research in Using Disruptive Methodologies and Game-Based learning to Foster Transversal Skills. IGI Global. (2021) 340 - 355.

Imagen
imagen de la primera página del artículo
Texto

 Calderón-Sandoval, Orianna y Sánchez-Espinosa, Adelina. A diffractive analysis of Documentary Film No existimos: Making Visible the Invisible with an Eccentric Technology of Gender. En Sociología y Tecnociencia. (2021), SJR 2020: 0.1. 

Imagen
Imgen de la primera página del artículo
Texto

 González Ramos, Ana M. y Lamolla, Laura. Procesos y transformaciones en el contexto de la 4ª Revolución Industrial que impulse entornos igualitarios y saludables. En Revista de Economía Crítica. (2021), 31. pp. 103 - 130.  

Imagen
Ínsula: revista de letras y ciencias humanas
Texto

Grande Rosales, María Ángeles. Máquinas, unicornios y bolas de sangre: lógicas transmedia en el teatro actual. En Ínsula: revista de letras y ciencias humanas (Ejemplar dedicado a: Literatura y redes sociales / coord. por Paulo Gatica Cote), Nº 907-908, 22-26.

Imagen
primera página del artículo
Texto

Sánchez Espinosa, M. Adelina  y Méndez de la Brena, Dresda, (editoras). Seeking Eccentricity. En Número especial monográfico de la revista Sociología y Tecnociencia/Sociology and Technoscience. Revista de la Universidad de Valladolid. (2021) 11. 1,  pp I-VI.

Imagen
portada de past, secrecy and absence. Imagen de Eacan Boland
Texto

Villar Argáiz, Pilar. Past, Secrecy and Absence in Eavan Boland’s The Historians. Revista: ABEI Journal: The Brazilian Journal of Irish Studies. (2021). Vol: 23. No: 2. pp. 69 - 87. Revista indexada en: MLA, EBSCO, DOAJ, Diadorim, Latindex, Google Scholar.

Imagen
Portada Premio Nacional de Ensayo "Carmen de Burgos"
Texto
Imagen
Portada de The Wiley Blackwell Encyclopedia of Contemporary British and Irish Literature
Texto

Villar Argáiz, Pilar. “Eavan Boland’s Poetry: The Inoperative Community”, en R. Bradford, M. Gonzalez, S. Butler, J. Ward and K. Ornellas (Eds.), The Wiley Blackwell Encyclopedia of Contemporary British and Irish Literature. Volume 1 (John Wiley & Sons, Ltd., 2020), pp. 127-137.

Imagen
Portada  Prácticas feministas en dos documentales sobre el derecho a decidir la propia maternidad.
Texto

Calderón-Sandoval, Orianna. Prácticas feministas en dos documentales sobre el derecho a decidir la propia maternidad: Yo decido. El tren de la libertad y Lunàdigas. Ovvero delle donne senza figli. En: Mujer y transmedialidad. Creadoras de imágenes. Vigo: Academia Editorial del Hispanismo, Publicaciones académicas (2020): 57-171.

Imagen
Portada El Espectador Digital y el Teatro Diseminado
Texto

Grande Rosales, María Ángeles. El espectador digital y el teatro diseminado. En Bulletin of Spanish Studies (2020): 97(1):1-23.

Nombre del congreso: Between Nations/Across Seas: The Transnational and Transcultural Pacific 

Título comunicación: “Female Retrotopia and Democracy: Searching for the Lost Tribe in Alan Duff’s Once Were Warriors“

Tipo de evento: Internacional (Universidad de Estocolmo, Suecia)

Autores: Rodríguez Salas, Gerardo. 

Año: 2023

Nombre del congreso: Dissonant Heritage. Concepts, Critiques, Cases. Red UNA Europa

Título comunicación: Beyond being: dissident(ificatory) responses towards a Heritage of becoming

Tipo de evento: Internacional (niversidad Jagellonian de Cracovia y la Universidad de Bolonia)

Autores: Harris Sánchez, Ángela.

Año: 2022

Nombre del congreso: 13th Graduate Student Conference. Transgressing Languages, Translanguaging Cultures: (Trans)disciplinary Cracks 

Título comunicación: Subjective nomadities: transgressing epistemological borders

Tipo de evento: Internacional (University of Colorado Boulder, Estados Unidos)

Autores: Harris Sánchez, Ángela.

Año: 2022

Nombre del congreso: Seminario World and Words are Burning. The Clash of Modern

Título comunicación: "Sujetos ausentes, duales, plurales en la poesía contemporánea" 

Tipo de evento: Nacional (Universidad de Córdoba, España)

Tipo de comunicación: Mesa Redonda.

Autores: Rodríguez Salas, Gerardo. 

Año: 2022

Nombre del congreso: Jornadas conmemorativas a James Joyce y T. Eliot. 100 años después.

Título comunicación: "Deepening into the Knowledge of Eliot and Joyce in their Social Context" 

Tipo de evento: Nacional  (Universidad de Granada, España)

Tipo de comunicación: Mesa Redonda.

Autores: Invernizzi, Agostina y Sanchéz Espinosa, Adelina.

Año: 2022 

Nombre del congreso: Máster de Estudios de Género de la Facultad de Ciencias Políticas y Sociología de la UCM.

Título comunicación: Pedagogía afectiva: literatura y redes sociales desde una perspectiva feminista nuevo materialista.

Tipo de evento: Nacional (Universidad Complutense de Madrid, España)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada. 

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz. 

Año: 2022

Nombre del congreso: Hombres, Igualdad y Violencia de Género.

Tipo de evento: Nacional (Universidad de Valencia)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada.

Autores: Lorente Acosta, Miguel.  

Nombre del congreso: La responsabilidad de los hombres ante la violencia de género: Los tres pasos pendientes.

Tipo de evento: Nacional (Delegación de Gobierno, Albacete)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada.

Autores: Lorente Acosta, Miguel. 

Año: 2022

Nombre del congreso. Local answers to Global Transitions - Challenges to Women’s and Gender Studies in Plurilocal Perspectives.

Título comunicación: “Inter-/Transdisplinarity - Inter-/Transnationality in Gender Studies.

Tipo de evento: Internacional (Universidad de Oldenburg, Alemania)

Tipo de comunicación: Mesa Redonda.

Autores: Calderón-Sandoval, Orianna.

Año: 2022

Nombre del congreso. Festival CreaInnovaEduca.

Título comunicación: "Crear, innovar y contribuir desde la educación para transformar el mundo"

Tipo de evento: Nacional (Universidad de Granada, España)

Tipo de comunicación: Mesa Redonda

Autores: Calderón-Sandoval, Orianna.

Año: 2022

Nombre del congreso: Congreso de la Asociación de Constitucionalistas de España.

Título comunicación: El impacto del confinamiento domiciliario en la Violencia de Género y la respuesta al mismo.

Tipo de evento: Nacional. 

Autores: Lorente Acosta, Miguel.

Año: 2022

Nombre del congreso: Causas y manifestaciones de la violencia sexual.

Tipo de comunicación: Ponencia invitada.

Tipo de evento: Nacional.

Autores: Lorente Acosta, Miguel. 

Año: 2022

Nombre del congreso: Aplicación de metodologías activas, gamificación y Escape Rooms en el aula.

Título comunicación: Escaping the room? Una propuesta de pedagogía afectiva con escape rooms en la clase de literatura inglesa. 

Tipo de evento: Nacional (Universidad de Granada, España)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada.

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz.

Año: 2021

Nombre del congreso: New Materialist Informatics 2021.

Título comunicación:The literature of the Algorithm.

Tipo de evento: Internacional (Universidad de Kassel, Alemania)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada. 

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz.

Año: 2021 

Nombre del congreso: Literary Connections: A multidisciplinary approach to literariness.

Título comunicación: Digital softwares for close reading: Using a feminist methodology to perform literature as a social intervention.

Tipo de evento: Internacional (Universidad de Córdoba, España)

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz 

Año: 2021

Nombre del congreso: 44th AEDEAN Conference.

Título comunicación: Feminist literature as a methodology: Respond-able teaching.

Tipo de evento: Internacional (Universidad de Cantabria)

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz.

Año: 2021

Nombre del congreso: IX Congreso Internacional y virtual LILETRAD. Semiótica, análisis interdiscursivo y traducción.

Título comunicación: La literatura como rizoma de la realidad: intra-mat-extualidad en El Cuento de la Criada.

Tipo de evento: Internacional (Universidad Cheik Ant Diop, Dakar)

Autores: Revelles-Benavente, Beatriz.

Año: 2021

Nombre del congreso: 15th ESA Conference Sociological Knowledges for Aternative futures.

Título comunicación: Families into the syndemic context, an opportunity to rethink gender inequalities.

Tipo de evento: Internacional (online).

Autores: González Ramos, Ana M., Torrado Martín-Palomino, Esther, González Ramos, M. de la Paz, Hidalgo Lavié, Alfredo. 

Año: 2021

Nombre del congreso: Violencia de género y cultura digital en la Universidad de Cantabria.

Tipo de evento: Nacional.

Tipo de comunicación: Ponencia invitada. 

Autores: Lorente Acosta, Miguel.

Año: 2021

Nombre del congreso: Celebración anual de Santa Brígida, St. Brigid’s Day. Máster Irish Studies Programme

Título comunicación: Irish Women in Literature: A conversation with prof. Emilie Pine.

Tipo de evento: Internacional  (University College Dublin)

Tipo de comunicación: Ponencia invitada. 

Autores: Villar Argáiz, Pilar. 

Año: 2021

Nombre del Congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference.

Título: Respond-able teaching practices in neoliberal times: Using literature and visual cultures as agents for feminist intervention.

Tipo de evento: Internacional.

Autores: Sánchez Espinosa, Adelina y Revelles Benavente, Beatriz. 

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Thinking literature as a feminist process: creating spaces of resistance in graduate classrooms.

Tipo de evento:  Internacional

Autores: Revelles Benavente, Beatriz.

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Feminist Pedagogy and Responsibility in Practice (for a Time of Crisis).

Tipo de evento: Internacional. 

Autores: González Ramos, Ana María. 

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Interfacing literature and visual cultures with Gender Students at master's level. 

Tipo de evento: Internacional. 

Autores: Sánchez Espinosa, Adelina.

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Lit Labs in action beyond academia: doing gender artivism with Granada social agents.

Tipo de evento: Internacional. 

Autores: Harris Sánchez, Ángela y Rodríguez Salas, Gerardo.

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Queerfeminist Approaches to the Reconstruction of Spanish Memories of the Civil War and Franco’s Dictatorship in The Back Room and Letters to Maria.

Tipo de evento: Internacional. 

Autores: Calderón Sandoval, Orianna y Sánchez Espinosa Adelina. 

Año: 2023

Nombre del congreso: Social Change in a Feminist Perspective 11th European Feminist Research Conference

Título comunicación: Meet you halfway: Queering contemporary material cultures.

Tipo de evento: Internacional. 

Autores: Harris Sánchez, Ángela. 

Año: 2023

Trabajos de Fin de Máster

Nombre: Elvira Aguilera García
Director: Adelina Sánchez Espinosa 
Título: "Masculinities and Affect Theories in Sally Rooney's Normal People and its TV Series Adaptation" 
Máster: Lingüística y Literatura Inglesas 
Organismo: Universidad de Granada 

Nombre: María Elena Bertos Quesada 
Director: Adelina Sánchez Espinosa y Koen Leurs
Título: "'La Malquerida': Encountering Rhizomatic Spectres in the (Re)writing of the Legend of La Llorona" 
Máster: Erasmus Mundus en Estudios de las Mujeres y de Género (GEMMA)
Organismo: Universidad de Granada y Utrecht University

Nombre: Ahmadi Atefeh
Director: Adelina Sánchez y Marek Wojtaszeka
Título: "Narrating Sex Differently: Speculation (on) Sex via Octavia Butler’s Xenogenesis Series" (2022)
Máster: Erasmus Mundus en Estudios de las Mujeres y de Género (GEMMA)
Organismo: University of Lodz y Universidad de Granada  

Nombre: Francesca Lendini
Director: Beatriz Revelles Benavente y Cristina Gamberi
Título: "Resisting Gore Capitalism through Art and Responsibility. Artistic Response-able Strategies to Resist Gore Representations of Violence" (2022)
Máster: Erasmus Mundus en Estudios de las Mujeres y de Género (GEMMA)
Organismo: Universidad de Granada y Università di Bologna

Nombre: Syeda Tahmina Ferdous 
Director: Adelina Sánchez, Gerardo Rodríguez y Alvaro Martinez-Lacabe
Título: "Home is Where the Wild Is: Weaving Stories as an Instrument of Home-Making or Creating Spaces of Belonging for Women" (2022)
Máster: Erasmus Mundus en Estudios de las Mujeres y de Género (GEMMA)
Organismo: University of York y Universidad de Granada  

Nombre: Olga Fenoll Martínez
Director: Beatriz Revelles Benavente
Título: "Queering Intra-actions: A Subversive Approach to Literature and Translation through a queer anthology of sickness (2019)" (2022)
Máster: Lingüística y Literatura Inglesas 
Organismo: Universidad de Granada 

Nombre: Marina Casado Guerrero
Director: Adelina Sánchez Espinosa 
Título: "The Unvoiced Women of the Beat Generation: An Analysis of Poems by Diane di Prima and Lenore Kandel" (2022)
Máster: Lingüística y Literatura Inglesas 
Organismo: Universidad de Granada 

Tesis Doctorales

Nombre: Silvia de Riba Mayoral 
Director: Beatriz Revelles Benavente y Fernando Hernández Hernández
Título: "Prácticas audiovisuales colaborativas: un aparato afectivo, pedagógico y feminista" (en marcha)
Organismo: Universidad de Barcelona

Nombre: Paula Estalayo Bielsa 
Director: Beatriz Revelles Benavente y Fernando Hernández Hernández
Título: "Reconfigurar las fronteras desde el encuentro con los otros. Inclusión del alumnado migrante a partir de la diferencia y la multiplicidad" (en marcha)
Organismo: Universidad de Barcelona

Nombre: Celia Torrejón Tobío
Director: Gerardo Rodríguez Salas y Iona Ruxandra Gruia
Título: "Tirando del hilo: el motivo de la costura en la literatura contemporánea" (en marcha)
Organismo: Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Granada

Nombre: Ángela Harris Sánchez 
Directoras: Margarita Sánchez Romero y Pilar Villar Argáiz (UGR); Rita Monticelli (Universidad de Bolonia)
Título: "Poder en los espacios públicos de representación artística. La generación de relatos contra hegemónicos y la Arteterapia feminista como caja de herramientas de inclusión" (en marcha)
Organismo: Cotutela internacional: Instituto Universitario de Estudios de las Mujeres y de Género (UGR)
y Departamento Estudios postcoloniales y Literaturas modernas (Universidad de Bolonia, Italia)

Nombre: Daniel Berjano Rodríguez
Directora: Adelina Sánchez Espinosa
Título: "Vampiros en transición. Un análisis trans*feminista del movimiento en contra de la «ideología de género» a través de un laboratorio audiovisual del cine de la Transición española" (en marcha)                                                               

Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada

Nombre: Shilpi Gupta
Directora: Adelina Sánchez Espinosa
Título: "Caste and Gender in South Asian Diaspora: Case Studies of the Novels Written by Bharati Mukherjee; Diaspora Blogs; and Diaspora Matrimonial Sites" (en marcha)
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada

Nombre: Giulia Sensini
Directora: Adelina Sánchez Espinosa. María Soledad Vieitez Cerdeño.
Título: "Las vibraciones de las palabras audaces: los diálogos interculturales presentes en la obra de Clarice Lispector como medio para regenerar el lenguaje de la cooperación internacional para el desarrollo" (en marcha)
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada

Nombre: María Florencia Gutiérrez Repetto
Directora: Adelina Sánchez Espinosa
Título: "Travelling through imaginary worlds through affect: The role of critical utopias/dystopias in the forging of transnational feminist alliances" (en marcha)
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada

Nombre: Sara Calvo de Mora
Directora: Adelina Sánchez Espinosa
Título: "Servants and peddlers: multiplicity of identities and the working-class ‘other’ in Margaret Atwood’s Alias Grace" (en marcha)
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada

Nombre: Agostina Invernizzi
Directora: Adelina Sánchez Espinosa
Título: "Affective Communities of Women in the Classic Spanish-Mexican-Argentinian Cinema. A Comparative Perspective from a South-South Gaze" (en marcha)
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada.

Nombre: Carmen Fuentes Fuentes
Director: Gerardo Rodríguez Salas
Título: "Community and violence: the reinvention of masculinities in Chuck Palhniuk’s narrative"
Organismo: Instituto Universitario de las Mujeres y de Género. Universidad de Granada
Finalizada: Sobresaliente CUM LAUDE (2021)