Publicaciones

Imagen
Portada de The Wiley Blackwell Encyclopedia of Contemporary British and Irish Literature
Texto

Pilar Villar Argáiz, “Eavan Boland’s Poetry: The Inoperative Community”, en R. Bradford, M. Gonzalez, S. Butler, J. Ward and K. Ornellas (Eds.), The Wiley Blackwell Encyclopedia of Contemporary British and Irish Literature. Volume 1 (John Wiley & Sons, Ltd., 2020), pp. 127-137.

Imagen
Portada de PERFORMING CULTURES OF EQUALITY
Texto

Orianna Calderón-Sandoval & Adelina Sánchez-Espinosa, Gender-Based Violence and the Performance of Masculinity. A Comparative Analysis of the Documentary Films Ma L'amore C'entra? and Serás Hombre. En Performing Cultures of Equality, Routledge (2022): 100-116. 

Imagen
Portada de INVESTIGATING CULTURES OF EQUALITY
Texto

Adelina Sánchez-Espinosa & Orianna Calderón-Sandoval. Resisting Cultures of Inequality through Feminist Counter-Visuality Practices in Contemporary Spanish Fiction and Non-Fiction Cinema. En Investigating Cultures of Equality, Routledge, (2022): 119-137. 

Imagen
Portada STUDIES IN DOCUMENTARY FILM
Texto

Orianna Calderón-Sandoval & Adelina Sánchez-Espinosa. Feminist Counter-Cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un'ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013). En Studies in Documentary Film (2022): 187-202.

Imagen
Portada Premio Nacional de Ensayo "Carmen de Burgos"
Texto
Imagen
Portada  Prácticas feministas en dos documentales sobre el derecho a decidir la propia maternidad.
Texto

Orianna Calderón-Sandoval. Prácticas feministas en dos documentales sobre el derecho a decidir la propia maternidad: Yo decido. El tren de la libertad y Lunàdigas. Ovvero delle donne senza figli. En: Mujer y transmedialidad. Creadoras de imágenes. Vigo: Academia Editorial del Hispanismo, Publicaciones académicas (2020): 57-171.
 

Imagen
Portada El Espectador Digital y el Teatro Diseminado
Texto

María Ángeles Grande Rosales. El espectador digital y el teatro diseminado. En Bulletin of Spanish Studies (2020): 97(1):1-23.

Imagen
A tail made of girls, undergraduate students' rewritting of classical myths
Texto

 Gerardo Rodríguez Salas (ed.).  A Tail Made of Girls: Undergraduate Students’ Rewriting of Classical Myths. En Digibug (Repositorio Universidad de Granada) (2022).

Imagen
Feminist Media Studies.
Texto
Imagen
Ínsula: revista de letras y ciencias humanas
Texto

María Ángeles Grande Rosales. Máquinas, unicornios y bolas de sangre: lógicas transmedia en el teatro actual. En Ínsula: revista de letras y ciencias humanas (Ejemplar dedicado a: Literatura y redes sociales / coord. por Paulo Gatica Cote), Nº 907-908, 22-26.

Imagen
Nuevos espacios, nuevos formatos, nuevas dramaturgias en el teatro hispánico actual
Texto

María Ángeles Grande Rosales. Del exodrama a la experiencia transmedia: Alex Peña. En Nuevos espacios, nuevos formatos, nuevas dramaturgias: en el teatro hispánico actual / Belén Tortosa Pujante (ed. lit.), Guadalupe Soria Tomás (ed. lit.) (2022), 105-120.

Imagen
Feminist Research Alliances: Affective Convergences
Texto

Revelles-Benavente, Beatriz. Processual Movements in Academia: Being a GEMMA Student or How to Become a Feminist Researcher. Adelina Sánchez y Dresda Méndez (eds.) En Feminist Research Alliances: Affective Convergences. Peter Lang. (2022) 65-80.

Imagen
 Handbook of Research in Using Disruptive Methodologies and Game-Based learning to Foster Transversal Skills
Texto

Revelles-Benavente, Beatriz. Physical, Hybrid, and Digital Escape Rooms: Using EERGs in the English Studies Classroom Through Literature. En Irene Rivera-Trigueros et al. (eds.) Handbook of Research in Using Disruptive Methodologies and Game-Based learning to Foster Transversal Skills. IGI Global. (2021) 340 - 355.

Imagen
European Journal of English Studies 
Imagen
primera página del artículo
Texto

Sánchez Espinosa, M. Adelina  y Méndez de la Brena, Dresda, (editoras). Seeking Eccentricity. En Número especial monográfico de la revista Sociología y Tecnociencia/Sociology and Technoscience. Revista de la Universidad de Valladolid. (2021) 11. 1,  pp I-VI.

Imagen
portada studies in documentary film
Texto

Calderón-Sandoval, Orianna y Sánchez-Espinosa, Adelina. Feminist Counter-cinema and Decolonial Countervisuality: Subversions of Audiovisual Archives in Un’ora sola ti vorrei (2002) and Pays Barbare (2013).En Studies in Documentary Film. (2022), Volumen: 15: 3. pp. 187 - 202. 

Imagen
women's studies international forum
Texto

Jansson, Maria y Calderón-Sandoval, Orianna . Opposition to gender quotas in Sweeden and Spain: Debates about gender equality in the film industry. En Women’s Studies International Forum. (2022),volumen: 93. 

Imagen
imagen de la primera página del artículo
Texto

 Calderón-Sandoval, Orianna y Sánchez-Espinosa, Adelina. A diffractive analysis of Documentary Film No existimos: Making Visible the Invisible with an Eccentric Technology of Gender. En Sociología y Tecnociencia. (2021), SJR 2020: 0.1. 

Imagen
Imgen de la primera página del artículo
Texto

 González Ramos, Ana M. y Lamolla, Laura. Procesos y transformaciones en el contexto de la 4ª Revolución Industrial que impulse entornos igualitarios y saludables. En Revista de Economía Crítica. (2021), 31. pp. 103 - 130.  

Imagen
Imagen de la primera página del artículo
Texto

Poza Vilches, M. F., García González, E.; Solís Espallargas, C., Velasco Martínez, L., López Alcarria, A., Estrada Vidal, L., Jiménez Quintana, R. Rodríguez Marín, F., Puig Gutiérrez, M, Tójar Hurtado, J.C. y Gutiérrez Pérez, J.. Greening of the syllabus in faculties of education sciences through sustainable development goals: the case of public andalusian universities (SPAIN). En International Journal of Sustainability in Higher Education. (2022).

Imagen
Imagen de la portada del documento
Texto

Miguel Lorente Acosta, Juan de Dios Luna del Castillo, Miguel Ángel Montero Alonso y Marta Badenes Sastre. 2021. Impacto de la Pandemia por COVID-19 en la Violencia de Género en España. Informe elaborado para el Ministerio de Igualdad de España. Elaborado por la Universidad de Granada.

Imagen
portada del libro
Texto

González Ramos, Ana M.. Being on the backstage of young feminist researchers (introducción a “section : Movements in Academia”). Libro: Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Peter Lang. (2022), pp. 59 - 64. 

Imagen
portada del libro feminist research alliances
Texto

Sánchez-Espinosa, Adelina & Calderón-Sandoval, Orianna. Feminist Friendships, Solidarities and a Dream Come True: Shared Conversations about GEMMA. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2002), pp. 24-42.

Imagen
Portada de Feminist research Alliances: affective convergences
Texto

Sánchez-Espinosa, Adelina & Méndez de la Brena, Dresda Introduction. Feminist Research Alliances: Affective convergences. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 15-24. 

Imagen
Portada de  Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Perfil de una mujer en la oscuridad
Texto

Rodríguez Salas, Gerardo. Queering the Maori Crypt: Community and Secrecy in Witi Ihimaera’s Thee Uncle Story. En Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022). 

 

Imagen
Portada de  Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Perfil de una mujer en la oscuridad
Texto

López Vizcaíno, María Jesús y Villar Argáiz, Pilar. Secrecy and Community in 21st-Century Fiction. Bloomsbury. (2022). 

Imagen
portada de Feminist Research Alliances: Affective convergences
Texto

Ana María García López y Ángela Harris Sánchez. Hegemonies of Power versus Affective Relational Anarchy in Social Inclusion Disciplines: Two Case Studies and a Feminist Toolbox. En Feminist Research Alliances: Affective convergences. Peter Lang. (2022), pp. 183-194. 

Imagen
Primera página del documento: Handbook of research on using disruptive methodologies and game-based learning to foster transversal skills
Texto

López Alcarria, A.; Gutiérrez-Pérez, J.; Rodríguez-Díaz, P. y Ruiz-Padillo, D.P.. Disruptive methodologies in eco-centers: sustainability audit as a tool for detecting needs in participatory processes. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methodologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp.179-205.

Imagen
Primera página del documento: Handbook of research on using disruptive methodologies and game-based learning to foster transversal skills
Texto

 Rodríguez-Díaz, P.; Ruiz-Padillo, D.P.; López Alcarria, A. & Gutiérrez-Pérez, J. A digital escape room for learning general physics in hei’s: building the universe in five rooms. Libro: Rivera-Trigueros, I; López-Alcarria, A.; Ruiz-Padillo, D.P.; Olvera-Lobo, M.D. & Gutiérrez-Pérez, J. (Coords) Using Disruptive Methologies and game-based learing to foster transversal Skills. Editorial: IGI Global. (2022), pp. 376-396. 

Imagen
portada de Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa
Texto

López Alcarria, A.; Segura Robles, A.; Parra González, E. y Olivares Vicente, A. (2022). Metodologías activas en educación superior: Formación y evaluación. Libro: Luque de la Rosa, A.; Carmona Serrano, N.; Pérez-Navío, E. y Bernal Bravo, C. Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa. Editorial: Dykinson. SPI: Q1 ICEE: 28 (Educación).

Imagen
portada de past, secrecy and absence. Imagen de Eacan Boland
Texto

Villar Argáiz, Pilar. Past, Secrecy and Absence in Eavan Boland’s The Historians. Revista: ABEI Journal: The Brazilian Journal of Irish Studies. (2021). Vol: 23. No: 2. pp. 69 - 87. Revista indexada en: MLA, EBSCO, DOAJ, Diadorim, Latindex, Google Scholar.

Imagen
portada REIDOCREA
Texto

Recchioni, Verónica y Sánchez Espinosa, Adelina. Fostering critical response-ability through feminist close-readings of transnational literature: Jamaica Kincaid’s short stories as a case study. Revista: REIDOCREA, Revista electrónica de investigación y docencia creativa, (2022) Volumen 11. Número 34, pp. 407-417.